Jag kunde inte andas

I dag hade vi vår sista lektion i klassen. Jag var tvungen att lämna klassrummet vid halvlek på grund av en hostattack. Jag hade precis snackat färdigt om mitt keyword när jag plötsligt började hosta, och det gick bara inte att sluta. Jag kippade efter andan och kände riktigt hur det tog emot. Jag kunde inte andas. Efter det skyndade jag mig ut ur klassrummet för att få frisk luft och dricka vatten. Det kändes som om varje andetag kunde vara mitt sista.

Men nu mår jag bra igen. Jag har pratat med mamma och en trevlig tant på apoteket. Båda tyckte att det var mycket konstigt att det blev som det blev. Jag är pollenallergiker men jag satt inne i ett klassrum så det kan inte ha påverkat. Det hade varit annorluna om jag hade suttit under en björk till exempel. Min andnöd förblir ett mysterium, hoppas att det aldrig händer igen.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0