Klockren Kristin

I dag var första gången någonsin jag kom försent till en lektion på universitetsnivå. Jag slank smidigt in när en klasskamrat precis gick upp för att hålla sin redovisning. Ingen märkte någonting - allra minst läraren, hoppas jag i alla fall. Anledningen till att jag var sen var förstås tvätten. Tvättiden började 07.00 i morse, men jag valde att börja tvätta 08.00 i stället av den enkla anledningen att jag inte kände mig tvungen till att tvätta över huvud taget. Sen när det slog mig att jag inte hade några rena underkläder så blev det så illa tvunget i alla fall.

Två 60 graders tvättar slängdes in i var sin maskin
under tiden käkade jag frukost och tog det lugnt framför Nyhetsmorgon. Jag fattar inte hur Anders Kraft, killen bredvid Kristin Kaspersen som ser förvånad ut hela tiden, får lov att sitta i Nyhetsmorgonsoffan. Han ser så osäker ut hela tiden så att jag skulle vilja klappa honom på huvudet och säga: "Det är lugnt, slappna av!" Anders är inte särskilt aktiv vid intervjuer, det är som om han är för spänd och på tå hela tiden. Kristin är ändå jordnära och sig själv. Hon är klockren som morgon-soffa-värd och hennes prestation höjs bara ännu mer av Anders fumlande.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0