At the gaybar

Oj oj oj vilken kväll vi hade i går! Kvällen började lite lugnt och stillsamt hemma i Hamids nya kollektiv med lite äppelkake-vin. Plötsligt bestämmer vi oss: Vi ska på gayklubb! Sagt och gjort. Vi tog tunnelbanan till klubben som vi hade googlat upp. Det var hur lätt som helst att hitta; regnbågsflaggan syntes från långt håll.

Vi kommer in och gaykillen i garderoben (han hade nog kommit ut därifrån för länge sen... sorry jag va tvungen att skriva med ett litet skämt här) hälsar mycket vänligt på oss. "Ni vet om att det här är en gayklubb va?". Javisst visste vi det! Jag kladdade lite på Tina för att inte avslöja min sanna sexualitet.

För 20 spänn hänger vi in våra kläder
och går ner för trappan till klubben. Vi förväntar oss dansgolv och snygga gaybrudar och killar i ungefär vår egen ålder, vi får lite utrymme och äldre herrar med ölmage. Inte riktigt vad vi tänkt oss. Men det var ändå en trevlig atmosfär där nere. Det var nästan helt uteslutande män, 40+ som hängde i baren och pratade, klappade varandra på ryggen och diggade lite till musiken.

Vi kan ju inte bara stå där mot en vägg och hänga så vi bestämmer oss för att åtminstone köpa en öl. Jag och Robert går mot baren, en grupp på fyra killar ser på mig och nästintill formar sina armar till kors och säger "Oh kolla en tjej...", som om jag var något oväntat, otrevligt. Och för dem var jag säkert det.

I baren blir jag dissad av bartendern. Robert får sin öl och jag står där med min oanvända 50-lapp. Jag orkar till slut inte vänta mer, det är inte jag som är intressant här. Hamid och Robert har stort försprång, vilket gör dem lite rädda till en början men jag och Tina är lugna. Det sitter några brudar en bit bort från vårt bord men de verkar mest vara där för att prata och slippa bli kladdade på av män. Då är detta ett perfekt ställe att gå till.

Klockan blir ett och gaybaren stänger. Eftersom vi är i Sockholm borde det vara något annat hak som är öppet, tänker vi. Ack så fel vi hade. Det ekar på gatorna vi går på och allt vi går förbi är nedsläckt. Allt utom ett ställe vid medborgarplatsen, det stänger tre. Vi kommer nästan inte in först för att Roberts leg har gått ut, men vakten tittar bort och mumlar något i stil med "... okej för den här gången då".

Vi anländer till ett slagfält. Några personer slåss så mycket utanför toaletterna att polisen hoppar av sina cyklar och kommer in i baren till undsättning. Två-tre personer förs in bakom baren till något som ser ut som ett litet polisförhör. Ut kommer sen två poliser som håller fast en kvinna som de tagit på handkovlar. En man sätter sig ner vid bordet bredvid oss och kysser sin knutna näve, jag tror det var han som kvinnan slog. Eller så gick hon lös på poliserna också, det förtäljer inte historien.

Vi tar en öl och sitter där och myser till 03.00
. Vi skiljs åt på T-banan. Jag och Robert hänger runt på stan till klockan 05.12 då tåget hem till Södertälje skulle gå. Jag tycker det är riktigt dåligt att tågen inte går dygnet runt. Det måste ju vara många från Södertälje som hänger i Stockholm på lördagar som vill hem direkt när krogen stänger. Men icke, man måste vänta till 05.12.

Jag och Robert kommer hem till lägenheten 06.10.
Vi somnar strax efter klockan sju. Det blev en lång kväll men en kort morgon. Nu börjar vi vakna upp ur dvalan. Snart ska vi iväg till biblioteket. Resten av dagen ska jag plugga. Det är mer okej att plugga på en söndag.

/C

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Låter som en riktigt kul kväll ute =) Dom borde ha en gay bar här i skövde :)

2009-11-01 @ 16:13:26
URL: http://onlynattan.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja det var en toppenkväll :) Kul att gå till ett lite annorlunda ställe. Ja, mer nytänkande i Skövde! Starta en gayklubb du :D

2009-11-02 @ 17:48:48
Postat av: Tina

Det var en fantastisk kväll!! Lagom whacko, something to tell the grandkids....eller inte. :) Kram på dig!

2009-11-02 @ 20:20:24
URL: http://systerkitty.blogspot.com
Postat av: Carro

Tina: Du får komma upp nån mer gång! Så får vi gå ut lite tidigare och skaka rumpa på nåt fränt ställe! :D

2009-11-04 @ 09:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0