Dagens middag

Paprikor fyllda med köttfärs, stekta champinjoner och mozzarella.





Gör så här:
* Skär av stjälken på paprikan (men spara "locket" som skärs av)
* Hacka champinjonerna i valfria bitar
* Stek köttfärs. Använd vilka kryddor du vill. Jag hade chili, kebabkrydda, chiliflarn och grillkrydda i. Och ja, det blev starkt!
* Stek även champinjonerna
* Blanda köttfärs och champinjoner. Fyll sedan paprikorna med kött/svampfyllningen.
* Lägg mozzarellabitarma överst (kan läggas i botten på paprikan också). Det går även bra att använda vanlig, riven ost.
* In i ugnen med hela härligheten. Jag brukar köra på 200 grader och jag har inne paprikorna tills mozzarellan/osten har smält ordentligt och paprikan blivit varm och härlig. (Jag har aldrig tagit tid, men tills osten smält brukar bli jättebra!)

Denna måltid är lite svår att äta. Man gör helt enkelt som man känner för. Jag skär paprikan på mitten och äter allt som jag äter en macka. Robert äter fyllningen först och paprikan sen och Hamid använder sked.

Smaklig måltid!

/C

Kommentarer
Postat av: Tina

Det där såg sjukt gott ut!

2009-10-22 @ 01:31:12
URL: http://systertkitty.blogspot.com
Postat av: Carro

Det var ännu godare än vad det ser ut :D Så lätt att göra också!

2009-10-22 @ 11:29:13
Postat av: Milla

Kan du skriva receptet. Alltså grader i ugn etc

2009-10-22 @ 20:38:54
URL: http://mmilla.blogg.se/
Postat av: Carro

Klart jag kan :D Skriver det under inlägget! Kräm

2009-10-23 @ 18:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0