Äntligen lite verklighet!

I dag började vi äntligen med någonting praktiskt i skolan. Vi delades in i grupper och tillsammans ska vi granska en medieform. I min grupp kommer vi att granska en tidning från dagspressen. Vilken tidning det blir är inte säkert än men i morgon vet vi mer. Vi har lite trådar att dra i genom personliga kontakter så det här kommer bli hur bra som helst. Jättekul med någonting kreativt!

Jag har massa idéer som snurrar i huvudet just nu. Ska bli skoj att få börja jobba med denna granskningsuppgift. Tyvärr så har vi en tenta som ligger och skvalpar i luften just nu. Provdagen är om tre veckor så inlämningsuppgiften kommer vi inte ha så mycket tid till nu de första veckorna. Jag som fortfarande inte har funnit plugg-motivationen känner mig smått frustrerad. Jag vill ut i verkligheten och jobba, inte sitta i en tentasal och få skrivkramp.

I kväll ska jag för övrigt gå på mitt andra yogapass här i Södertälje. Det ser jag fram emot. Nu rör Busi Tossilainen på sig i sin bur (vår råtta). Han är nog hungrig, och det är jag också.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0