Inlägg från 25 september

Posten rasade ner från brevinkastet och ner på vår 4-kronors dörrmatta från Ikea. Två av breven var till mig, ett var till Robert. Ett av mina brev var från Skatteverket. De konstaterade att jag hade flyttat; ah men tjena! Det andra brevet var mer överraskande. Det var adresserat från NWT-koncernen och innehöll siffrorna på min semesterersättning.

 

Semesterersättningen är en inkomst som jag alltid glömmer bort att den ska komma. Detta är lika med oväntade pengar in på kontot och det gillar jag! De här 1 188 kronorna ska sparas till en utomlandsresa så därför åker de rätt in på sparkontot.

 

Jag skulle vilja tacka Skaraborgs Läns Allehanda för en mycket trevlig och lärorik sommar samt för bra lön och den fina, oväntade semesterersättningen. Tack!

 

Denna dagen började verkligen bra! Nu ska jag snart iväg och köpa gymkort.

 

/C

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0