Skum(m)t inlägg

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, Alex. Hoppas det går bra med bridge-spelandet och att dina nya lagkamrater är snälla mot dig. Jag kan tänka mig att du vid det här laget har kämpat dig upp till första femman. Vattenflaskan har förmodligen blivit ersatt av kaffekoppen och basketbollen mot kanelbullen. Hoppas det smakar!

Här kommer en uppdatering.

Förra veckan hände något väldigt speciellt i mitt liv. En ägodel som länge stått på min "flytta-hemifrån-lista" kan jag nu se mig själv som lycklig ägare till. Mjölkvispen. Numera är jag ett riktigt proffs på kaffe latte och café au le. Mer skummad mjölk till folket!

Annars så går jag i skolan fyra-fem dagar i veckan;
sitter oftast och lyssnar på lärare som pratar. Jag plöjer mig långsamt fram genom all kurslitteratur, men känner mig mest vilsen. Jag passar inte in i den akademiska världen, jag vill ut på fältet och skörda mark.

Robert ser svårigheterna med att skruva ihop en Ikea-säng. Frustration och ilska är ingen bra kombination. Jag tror han behöver en kram...

/C

Kommentarer
Postat av: Alex

Jag vet inte än om jag kan förlåta dig. Har ju trots allt varit nedstämd under flera dagar på grund av att du inte bloggat!!

Bridge-spelandet går super bra :D Självklart är jag med i första femman nu. Mina lagkamrater är riktigt snälla. Fast det finns en som är otrevlig, Agata, men kan ju förstå henne lite. I och med att jag kom upp till första femman så åkte ju hon ner till andra femman.

Vattenflaskan är riktigt viktig!! Våga inte göra dig löjlig över oss! Bara för att det inte är lika ansträngande som att spela en bollsport så betyder det inte att Bridge inte är lika viktigt!!

Kanelbullen smakar bra! :) Den dagen du kommer hem igen ska jag se om resten av gänget, oldies (det är så vi kallas), förlåter dig och kan ge dig en chans att visa vad du går för.



ps. jag har still no idea om vad Bridge är för något! Seriöst!! Haha :D

2009-09-14 @ 14:23:37
Postat av: Carro

Haha :D

Den där Agata är nog bara avis, precis som du skriver. Ge henne lite tips bara så kanske hon kan ta feta Gretas plats istället.



Jag skulle känna mig oerhört hedrad av en match med er "oldies". Jag ska visa mina special moves!



Jag har inte heller någon större koll på vad bridge är haha. Googla det :D



Snart har vi inrett klart här i lägenheten, några veckor till bara :p väntar mest på nästa gång pengarna rullar in. Sen är det inflyttningsfest;)

2009-09-14 @ 15:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0