Fireflies

Robert mätte mig för några dagar sedan. Jag kan nu meddela att jag inte längre är 162 centimeter lång. Nu för tiden existerar jag 163 centimeter över marken! Det vill säga en centimeter närmare basketkorgen när jag hoppar.

I morgon, eller rättare sagt 00:01 i natt,
sätter farbror Csn in pengar på mitt konto. Det är mycket, mycket uppskattat! Det innebär att jag äntligen kan lägga lite pengar på en ny frisyr. Jag har skrivit ut en bild som illustrerar hur jag vill se ut i barret. Bilden ska jag ge till frisören som efter det kommer få gå lös på min kalufs.

Nu tänkte jag plugga lite. Har ju faktiskt en tenta att se fram emot, PÅ LÖRDAG. En av mina klasskamrater har klagat till kåren om det här med att vi ska skriva tenta på en lördag. Det tyckte jag var väldigt, väldigt bra gjort. När ska man få ha ett liv utanför skolan om man inte ens får sina heliga lördagar lediga från plugg, stress och prestationsångest.

Det här är min absoluta favoritlåt just nu.
Jag blir så glad varje gång jag hör den, texten är så himla fin. Lyssna och njut:



/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0