Proppen sitter

Min mamma sa en gång till mig: "Man ska inte pilla i öronen med något som är mindre än ens egen armbåge". Med detta menade hon att man inte ska pilla i öronen alls, hur mycket vax man än har där inne i hörselgångarna. I går bröt jag mot denna regel. Jag använde tops för att "göra rent" mina öron.

Detta resulterade i en fet vaxpropp i vänstra örat och för tillfället är jag därför halvdöv. Högra örat klarade sig bättre men det är "täppt" till hälften... Jag kom nyss hem från apoteket där jag införskaffade mig riktiga rengöringsgrejer för öronen. Som tur är ska min nyinflyttade granne Milla hjälpa mig med detta i morgon. Jag har ingen annan att skylla på än mig själv och jag vågar inte "ta hand om" mina öron igen. Så nu lämnar jag mina örons öde i Millas händer. Det känns bättre så.

För övrigt så saknar jag allt mitt folk i Skövde. Kommer att åka hem och besöka er i Mars hade jag tänkt.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0