Aj mina öron!

Jag har precis varit hos läkaren. Tänkte att han skulle kolla läget med mina öron som jag har haft ont i, i sisådär tre veckors tid. Lite jobbigt faktiskt. Men läkaren berättade att det inte var något fel på mina öron. Sen ville han inte säga så mycket mer så jag fick ställa massa frågor:

- Jag tänkte att det kanske kan vara någon inflammation i hörselgången? kanske...
- Nej, det såg bra ut. Lite vax i högerörat bara... men det är inget.

- Vad kan det bero på då? Visdomständerna?
- Nej, du är väl för ung för att få problem med visdomständerna... är du vis?
- Ehum, jag är 21...
- Ja, då är du för ung.

- Jaha, men det har gjort riktigt ont. Ibland kan jag inte ens ligga på sidan för att det gör så ont i och runtom örat...
- Ja, men det ser bra ut, inget farligt.

- Jaha, men vad ska jag göra nu då?
- Ingenting.

Jag fick inte så bra svar av den där läkaren. Efter helgen (när jag fått pengar) får jag boka ett besök hos tandläkaren. Jag litar inte på den här läkaren. Har man ont någonstans är det ett tecken på att det är något i kroppen som inte är som det ska. Jag är väl vis nog att få visdomständer? Robert har fått sina... så varför skulle jag vara för ung? Vi är ju lika gamla... Jag är faktiskt till och med sex dagar äldre än Robert.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0