Inget kaffe eller laktos

I dag vaknade jag med sprängande huvudvärk. Det gjorde jätteont bakom ögongloberna men jag kunde inte för allt i världen gå ur sängen. Jag var nämligen fruktansvärt trött också. Så här ligger det nämligen till...

Jag är lite av en hypokondriker.
Målar alltid fan på väggen som man säger... I helgen till exempel mådde min mage inte alls bra. Bubblig, svullen, ömmade och jag mådde illa så fort jag hade ätit. Jag gjorde som jag alltid gör när jag mår dåligt - ringer mamma!

Mamma sa att det KUNDE vara magkatarr. Det går tydligen i släkten, om magkatarr nu ens är ärftligt - vad vet jag. Jag skulle äta snälla saker sa hon. Inte massa starka kryddor (jag älskar stark mat) eller kaffe (älskar kaffe också). Kanske skulle jag dra ner på laktosintaget också (creme fraice for the win!).

Sagt och gjort. Nu har jag varit utan kaffe i några dagar. Koffeinbristen tror jag kan ligga bakom denna fruktansvärda huvudvärk (som senare utvecklades till migrän men jag tog en Citodon så nu är allt frid och fröjd).

Robert var så snäll och köpte laktosfri
filmjölk till mig när jag mådde dåligt. Filmjölk brukar jag äta till frukost. Så nu ska jag testa om magen mår bättre av att slippa få i sig massa laktos. Än så länge fungerar det.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0