Update

Nu har jag sommarlov! I går var sista dagen i skolan- kanske för alltid för min del, kanske inte. Vad som händer i mitt liv till hösten är inte helt bestämt än. Men jag har tålamod, jag har ju en plan-B om det inte går som jag vill och hoppas! Tentan gick för övrigt väldigt bra, den muntliga alltså. Vi hade ju inlämning på hemtentan samma dag som vi hade muntlig tenta på tre böcker som vi läst. Samma dag skulle vi även lämna in en fördjupningsuppgift som handlade om judisk kultur. Det var väldigt mycket på en och samma gång, men jag klarade av att lämna in allt i tid!

Sommarlovet firades med mina klasskamrater
på ett jättemysigt ställe som heter "Trädgården". Utestället ligger vid Skanstull i Stockholm och det är helt fantastiskt! Trädgården ligger under en bro, stället har helt enkelt himlen, och bron, som tak. Där kan man spela pingis och biljard eller bara sitta och ta det lugnt i de något antika sofforna(!) som finns utställda lite här och var. Vi hade en kanonkväll! Jag kommer med största sannolikhet att gå till Trädgården igen någon gång i sommar och ta mig några kalla.

Mitt under gårdagens kalasande ringer en kollega från tidningen här i Södertälje. Hon ville att jag skulle komma in och jobba i morgon (läs i dag) som redigerare. Jag blev jätteglad, men förklarade för henne att jag var på skolavslutning och förmodligen skulle komma hem sent. Men det gjorde ingenting, jag kunde komma in lite senare och jobba lite längre, bara jag fick gjort allt jag skulle. Och det fick jag. I dag har jag alltså redigerat del 2 av Länstidningen i Södertälje från klockan 11:00 - 19:30. Det gick väldigt bra, det är så himla kul att redigera!!

I morgon ska jag in till huvudstaden igen. Robert är ute och busar med Hamid just nu så jag ska möta upp dem i morgon. Vi ska på utomhusfestival! Jag tänker nog ta med mig kameran och lägga upp massa fina bilder. I morgon skiner solen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0