Insikt?

I dag mitt under föreläsningen slog det mig: Hur relevant, viktigt, roligt är det för mig att sitta och lyssna på en lärare som nästan alltid svarar på frågor med någon av följande fraser:

Det kan man inte riktigt veta
Det kan jag inte svara på
Det vågar jag inte svara på
Det kommer vi aldrig få veta


Hur kul är det för mig att läsa en kurs
där man har svårt att få fram något konkret ur det luddiga sammanhanget? Inte så tillfredsställande kan jag säga... Jag saknar kreativitet, färg och form, vässade formuleringar och fina övergångar. Visst, det kommer till hösten då vi börjar läsa journalistik B men orkar jag vänta? Kommer jag att hoppa på en grafiskutbildning istället? Den som lever får se. Jag ska hur som helst på intervju inom en snar framtid, och då kanske jag känner att: Ja men layout är ju min grej, jag kör hela vägen ut. Så känns det nu i alla fall. Jag är inte alls sugen på att läsa Historia B om ett år... Då vill jag hellre ha halva inne på arbetslivet.

Hej!

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0