Pinsamma ögonblick

Jag skriver recensioner på en sajt som heter Ciao. Där kan man även skriva berättelser, tips och trix och man kan även dela med sig av sina pinsamheter. Det har jag precis gjort så jag tänkte att mina kära bloggäsare kan få ta del av ett av de pinsamaste ögonblicken i mitt liv. Håll till godo:



BANG! och jag avslöjade min hemlighet


Det var en vacker vårdag i slutet av sista terminen på högstadiet. Vi elever som skulle börja i högstadiet till hösten hade varit ute på praktik, de flesta av oss i alla fall. Jag och mina klasskamrater hade redan praktiserat på olika ställen runt om i min hemstad, men den här veckan var c-klassen på praktik. Det råkade vara så att jag var fruktansvärt kär i en kille som gick i just den klassen. Det råkade även vara så att min mamma var (och är fortfarande) väldigt bra kompis med den här killens mamma.

En gång följde jag med min mamma hem till den här killen jag var så kär i. Men vi var inte där för att hälsa på honom, han var inte ens hemma då, utan vi skulle fika med hans mamma. Eftersom jag alltid har kunnat prata med min mamma om allt hade jag berättat för henne att jag var kär i hennes kompis son, och självklart kunde hon inte låta bli att nämna det när vi hade satt oss ner för att fika.

Min dåvarande kärleks mamma springer då iväg och hämtar massa skolfoton på sin son. Jag tror att jag fick ta med mig tre stycken hem. Jag satt där och var väldigt generad genom hela fikastunden och det blev inte bättre av att hennes yngste son kom hem och fikade med oss. Han såg fotona som låg vid mig och jag kan tänkta mig att han  sedan berättade allt för sin bror.

Jag var väldigt blyg när jag var mindre så jag var väldigt rädd för att den här killen skulle få reda på att jag var kär i honom. Men efter den där fikan med hans mamma och bror kände jag att min hemlighet väldigt snart skulle avslöjas...

Om det här var pinsamt, var det inget mot vad som komma skulle. Jag nämnde i början att killen jag var kär i var ute på praktik, han praktiserade på ett dagis som låg precis vid vår skola. Jag och min klass var på väg till vår blivande högstadieskola för att hälsa på lärare och prata med elever. Då ser jag killen med stort K som är i full fart med att leka datten med dagisbarnen. Jag tyckte att han var så himla snygg och kärleksfull mot barnen att jag inte kunde slita ögonen från honom - bokstavligt talat.

Där går jag, blind av kärlek och uppslukad av mina romantiska dagdrömmar, och ser inte lyckstolpen som prydligt står fastjuten på trottoaren framför mig. BANG! Med huvudet vänt åt helt fel håll går jag i rask takt rakt in i lyckstolpen och faller handlöst baklänges mot marken. Som tur var kunde några av mina klasskamrater få tag i mig innan jag mötte den hårda asfalten, men ingen hade undgått ljudet när min höga panna mötte lyckstolpen - inte ens den där killen på andra sidan gatan som jag var så kär i.

Med en bula i pannan och rosröda kinder gick jag vidare. Och från den dagen visste alla om att jag var kär i den där killen som gick i klass C på min mellanstadieskola.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0