Spex och Gaga

I går var jag och några klasskamrater på Spex. Det var första gången i mitt liv som jag var på Spex, det var ganska likt teater men vi i publiken kunde bestämma vad skådespelarna skulle göra. Om vi tyckte något var roligt kunde vi ropa "omstart". Om något va dåligt kunde vi skrika "Bu" eller om det var bra "Bravo". En klasskamrat hade en av de största rollerna så det var därför vi hade fått nys om föreställningen.

Oj vad jag skrattade.
Jag skrattade så att jag grät. Tänk vad några elever på Södertörns högskola kan komma på! Alla var så sjukt duktiga och de sjöng jättebra. Skulle gärna se föreställningen igen i morgon men jag fick ett sms i morse som gjorde att jag fick planera om lite: "Vill du med på lady Gaga i morgon".

Mina nyårslöften var att jag skulle våga ta för mig mer av livet, ta fler initiativ till bra saker och framför allt säga "JA" lite oftare. Tidigare har jag varit en tråkig grå prick som tänkte att "inte ska väl jag...", men nu har det blivit ändring på det. SJÄLVKLART ska jag på Lady Gaga i morgon. Varför sopa en sån chans? (TTT)Tusen Tack Tina!

Nu ska jag snart iväg och torka tvätt,
tvätta mer tvätt och förbannas över att den ena tvättstugan fortfarande inte fungerar. Tvättiderna är fullbokade i tre veckor framöver tack vare att ingen kommer och lagar tvättmaskinen i den lilla tvättstugan. Jag har tappat räkningen på hur länge den tvättmaskinen varit trasig, men jag träffade en granne i tvättstugan förut som sa att den varit sönder i två månader! Det är väl lite för lång tid. Jisses.

Laters!

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0