The God

I dag vill jag tipsa om ett band som jag hoppas kommer slå igenom i Sverige, och resten av världen med för den delen!

The God:
Erik Segerpalm - Vocals
Johan Engström - Bass
Henrik Sefton - Drums
Erik Svensson - Guitar
Mathias Bergqvist - Guitar

För alla oss som har en förkärlek till indierock, är det här bandet ett måste! Jag har haft den stora äran att ha sett dem live, då hade de dock ett annan bandnamn. Erik har en fantastisk scennärvaro och känsla i rösten. Bandet är väldigt samspelat och jag personligen har mycket svårt att sitta still när jag lyssnar på deras låtar.

Besök: Deras hemsida & Deras Myspace

Kuriosa: Jag och Erik Segerpalm gick i samma klass på Molkoms folkhögskola. Han är en av de härligaste människor jag träffat. Så känslosam, full av livsglädje - en riktig livsnjutare. Han brinner verkligen för musik och är inte bara riktigt grym på att sjunga, han är en jäkel på att skriva också!

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0