Kallduschen från skyn

I morse gick jag till jobbet iklädd full mudering: vinterjacka, fodrade skor, mössa, vantar, halsduk och långkalsonger. När jag hade glidit ner från backen utanför lägenheten slog det mig: "Det är ju inte alls kallt ute", tänkte jag. Så jag gick och svettades längs med Södertäljes gator. Det var plusgrader.

Efter några timmar på jobbet fick staden och människorna på gågatan utanför mitt kontorsfönster en riktig kalldusch. Snön hade kommit, och vinden med den. Det snöade diagonalt. Jag var väldigt tacksam för att jag satt inne i kontorsvärmen framför datorn och redigerade. Min kaffekopp var fylld med espressochock (esspresso och choklad) och jag jobbade flitigt med morgondagens tidningssidor. En riktigt mysig dag helt enkelt.

När jag skulle gå hem var det däremot inte lika mysigt. Visst, det snöade inte längre men det var slaskigt. Mina strumpor blev blöta. Bra vinterskor jag har (för tredje året i rad, typ).

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0