Monolog

I går föll snön över det vårlandskap som jag målat upp för mitt inre. Om det gjorde ont i själen?
- Jag fick ett skrapsår.

För övrigt har jag färgat håret brunt igen. Jag var inte redo på vilken känsla det skulle inge - en känsla av att ha hittat hem igen. Jag säger som jag alltid gör när jag varit ljushårig ett tag: ALDRIG IGEN! Till och med mina medmänniskor tycker att jag passar förträffligt i mitt chokladbruna hårsvall. Min sambo ser ingen skillnad - jag är ju alltid så himla vacker i hans ögon. Robert är underbar.

Har ni någonsin kliat er i armhålan efter att ha rullat på ett fett lager med deodorant?
Gör inte det - det är inte värt det, tro mig.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0